"Iluzja"

Iluzja (Now You See Me)

Agenci FBI i Interpolu śledzą grupę iluzjonistów, którzy podczas przedstawień napadają na banki, a pieniądze rozdają publiczności.

'Recenzja jednego z użytkowników Filmweba'

Zdolni iluzjoniści tworzą grupę "Czterech Jeźdźców". Przygotowują oszałamiające pokazy, podczas których napadają na banki i skarbce należące do skorumpowanych biznesmenów, a pieniądze z każdego skoku rozdają publiczności. Tak zuchwałe rabunki przyciągnęła uwagę FBI, w której stworzony zostaje specjalny oddział do rozwiązania tej sprawy. Śledztwo prowadzą agent FBI Dylan Rhodes i pracująca dla Interpolu Alma Dray. "Czterem Jeźdźcą" na ręce patrzy ktoś jeszcze Thaddeus Bradley, niegdyś gwiazdor w świecie iluzjonistów, rozpracowuje teraz magiczne przekrenty. Krąg wokół przestępców zaciśnia się, gdy ich ofiarą pada bardzo wpływowy Arthur Tressler, szef wielkiej firmy ubezpieczeniowej oszukującej klientów. Czy złodzieją pomaga ktoś z poza ich grupy, czy ich sztuczki to prawdziwe czary?
Autor: Kono

Obsada aktorska:

J. Daniel Atlas - Jesse Eisenberg

Dylan Rhodes - Mark Ruffalo

Merritt McKinney - Woody Harrelson

Alma Dray - Mélanie Laurent

Henley Reeves - Isla Fisher

Jack Wilder - Dave Franco

Thaddeus Bradley - Morgan Freeman

Arthur Tressler - Michael Caine

Reżyser - Louis Leterrier

Pierwsze sceny sprawiają, że widz z radością czeka na to co wydarzy się dalej. Poznajemy cztery osoby, które łączy zamiłowanie do sztuczek. Grany przez Einsenberga flirciarz zarabia na życie pokazując sztuczki z kartami i zabawiając ryzykowne towarzystwo. McKinney to mentalista, czyli osoba zajmująca się analizowaniem ludzkich zachowań, wiedzą o gestach i naszej naturze, a używając na dodatek hipnozy, z łatwością jest w stanie stwierdzić, czy ktoś kogoś zdradza i zarobić na tym pieniądze. Jedyna kobieta wśród magików, grana przez Islę Fisher, urządza show, w czasie którego zostaje zamknięta w akwarium i ma niewiele czasu na uwolnienie się przed piraniami. Ostatni z czwórki jest zdecydowanie najmniej charyzmatyczny i jego braku w niektórych scenach w ogóle nie odczujemy. W tę rolę wciela się Dave Franco.

Czwórka dostaje tajemnicze zaproszenie, lecz kto je wysłał i w jakim celu to dowiemy się dopiero pod koniec filmu. Tymczasem akcja przeskoczy do przodu, gdy bohaterowie stają się sławnym na cały świat zespołem magików. Ich show w Las Vegas, przyciąga jednak uwagę policji - okazuje się, że podczas pokazu udaje im się ukraść pieniądze z jednego z francuskich banków. Do akcji wkracza FBI i Interpol.

Początkujący zarys fabuły daje nadzieję na interesujący rozwój wypadków. Niestety, okazuje się, że przez większość czasu śledzimy zdarzenia oczami dwójki agentów śledczych, a nie samych magików. W filmie pojawia się również dwójka bardzo znanych i zasłużonych aktorów, czyli Morgan Freeman oraz Michael Caine. O ile ten drugi dobrze sprawdza się w tej roli, to scen z Freemanem jest zbyt dużo. Wciela się on w postaci osoby, która demaskuje sztuczki znanych magików i zarabia na tym duże pieniądze. Wszystko dzięki temu, że wcześniej zajmował się tym samym. Aktor kradnie czas ekranowy czwórce magików, co tym bardziej smuci.

Komentarze

  1. Hej! :) Nareszcie znalazłam czas n skomentowanie, a to prawdziwy cud ;) Przepraszam, ż tak późno, ale na siły wyższe nic nie poradzę :(
    Okej, nie przedłużając, zacznę od wyglądu :D
    Bardzo mi się podoba, naprawdę! Fajny kolor tła, kart z tekstem lekko prześwitujące, a obrazek u góry w tle - boski! <3 Od razu kojarzy mi się właśnie z Twoją tematyką bloga ;)
    Sądzę, że przydałby by się jakieś zakładki, ale oczywiście nic na siłę! ;) Nie wiem, na przykład taka, gdzie będziesz zapisywała tytuły zrecenzowanych filmów czy coś :) Albo zakładka z ulubionymi aktorami też by była świetna, ale to tylko ja sobie mówię :) Twój blog jest naprawdę prześliczny :)
    Och, nawet nie wiesz, jak się ucieszyłam, gdy zrecenzowałaś akurat takie filmy, które oglądałam!
    Na ,,Joy'u, byłam w kinie i naprawdę mnie zachwycił! Świetna fabuła, a gra aktorska Jennifer... Tylko pozazdrościć :D I sądzę, że jej nominacja do Oscara za ten film była w pełni zasłużona! :D Trochę byłam zawiedziona, że nie zdobyła statuetki, ale jak zobaczyłam Brie Larson (ona została laureatką, sądzę, że wiesz, nie? ;) w filmie ,,Pokój" uznałam, że jej statuetka należała się w stu procentach! Widziałaś może ten film? Jak nie , to polecam, naprawdę świetny i taki... Dosyć mocny, nie chodzi mi o sceny, ale o samo przesłanie... Ale naprawdę polecam :D
    Okej, co do Iluzji, no ja kocham ten film! Świetny, zabawny (dzięki Woody'emu oczywiście) i w ogóle wywołuje takie ,,łał!". Jak obrabowali ten bank, a potem jak wyjaśnili jak to zostało zrobione... Szok, naprawdę :) Byłam w tamtym tygodniu na Iluzji 2, widziałaś? Druga część to dopiero coś! Tam się tyle dzieje i w ogóle... Minimalnie lepsza od pierwszej :) I choć po zwiastunie sądziłam, że zastąpienie Henley było okrucieństwem, to jednak Lulę polubiłam sto razy bardziej, naprawdę! Jest idealna to tej części :) Jak widziałaś drugą część, to co ci się najbardziej podobało? Mi akcja z czipem zamienionym na kartę i to, jak sobie podawali - to było niesamowite! :D
    Okej, ja już kończę, bo zanudzę cię na śmierć :D Ogólnie, blog ekstra i naprawdę niesamowicie mi się podoba :D
    Pozdrawiam,
    Viks

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj.
      Dziękuję, że odwiedziłaś mojego bloga i Ci się podoba.


      Wiesz co? Podoba mi się ten pomysł z zakładkami, chyba go zrealizuje, ale dopiero jak wrócę z wakacji (jadę do Chorwacji!!!)
      Jeszcze raz dziękuję i zapraszam do następnych notek

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

" Osobliwy Dom Pani Pergerine ".

" Mój przyjaciel Hachiko "

"Opowieści z Narnii; Lew, Czarownica i Stara szafa"